a czemu ten wątek jest w dziale o1 a nie o2
kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez rroberta czemu ten wątek jest w dziale o1 a nie o2
Ten ląduje w OII - Doposażenie :twisted:Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
U mnie temat ogarniety
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ULlJzHYNdT0#!Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyjurgeen, u ciebie wiąże sie to ze zmianą przewodów hamulcowych ew zakładaniem przejściówek
jarrypl ma/miał takie przejściówki
przenieśmy dywagacje do tamtego tematu żeby nie śmiecić tutaj
jakie ty masz auto?
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=125
Komentarz
-
-
jurgeen, najpopularniejszą pompą jest chyba 1K0907379BEhttp://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
1 6 D, ale wtedy musi pogmerać w elektryce dodatkowo oprócz zmiany przewodów
najprościej byłoby załozyć taką pompę jaką ja miałem przed zmianą- AD
krótkie kodowanie, nie trzeba specjalnie kombinowaćprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
no właśnie chodzi mi o to, żeby było jak najmniej modyfikacji, bo nie chcę się wbić w koszty bo już i tak mam zbyt dużo modów w trakcie, a potrzebuję samo działające ESP bez innych bajerów
czyli przy tej pompie AD wystarczy zmienić przewody hamulcowe i zapewne piny w kostce? Kolego piotrek_gdy - sam zajmowałeś się wymianą pompy i przewodów?
Komentarz
-
-
Szukałem ostatnio przez dłuższy czas Autoscan Golfa 6 Cabrio z PLA 2.0 i znalazłem dzisiaj, zauważyłem nowy bit w kodowaniu który wcześniej nie był zaznaczany.
Link do Autoscana:
Chodzi dokładniej o bajt 17 bit 4. Ktoś z nowszymi pompami mógłby sprawdzić czy zmienia się coś po jego zakodowaniu jakby mógł się pobawić?
EDIT:
Znalazłem jeszcze jakiegoś Eosa z 2011:
Ten natomiast ma zaznaczone w bajcie 18 bity 5 i 7 których też na razie nie widziałem by jakieś inne auto miało je zaznaczone.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
koledzy gdzie znajduje sie czujnik G85?? bo wyświetla mi g85 mechanical malfunction i świeci sie kontrolka esp jest to stały błąd nie znika po kasowaniu??
http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
adi747, ale to temat o O2
w O1 ten czujnik jest w pierścieniu ślizgowym kierownicy->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
okej sorki i dzięki musze kupić i jakoś kiere zdjąćhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Tak dla potomności napiszę, że przeszczep pompy BJ do Golfa V 2005 z samym ASR udał się w 100%
Mimo wszystko kilka uwag:
1) Okazało się, że rurki łączące ABS z pompą hamulcową mają ponad 1,5x większą średnicę w autach z ESP. Nie pasujące gwinty ma tylko jedna z nich, ale nie chciałem zostawiać czegoś takiego, więc domówiłem także drugą rurkę. Lepiej żeby obie sekcje hamulców miały wszędzie takie same przekrojeZapewne zwiększyli średnicę ponieważ ESP musi dość szybko zaciągnąć dodatkowy płyn ze zbiorniczka, żeby przyhamować koła.
2) Problem ze wspomaganiem - oczywiście brak komunikacji, ale zakodowanie bitu 5 w bajcie 15 rozwiązało problem (thx 16D).
3) Na zegarach Premium przy wciskaniu przycisku ESP pojawiało mi się tylko "ASR deactivated" / "ASR active". Po zabawie kodowaniem doszedłem do tego, że za możliwość wyłączenia także ESP odpowiada bit 3 w bajcie 16. Mają go zaznaczonego tylko Golfy R i niektóre RSy. Po jego włączeniu zegary pokazują już "ESP deactivated" / "ESP/ASR active". Wszystko wskazuje na to, ze fabrycznie cywilne auta nie mają w ogóle możliwości wyłączenia ESP :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mwsoftWszystko wskazuje na to, ze fabrycznie cywilne auta nie mają w ogóle możliwości wyłączenia ESP
czy tylko w okreslonym zakresie?przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdyZamieszczone przez mwsoftWszystko wskazuje na to, ze fabrycznie cywilne auta nie mają w ogóle możliwości wyłączenia ESP
czy tylko w okreslonym zakresie?
Na drodze ciężko przetestować co się dzieje, bo do tego potrzebne by były warunki zimowe
Komentarz
-
-
mwsoft, pytam, poniewaz do tej pory wszyscy twierdzili, że tylko wyjęcie bezpiecznika ABSu (spod maski) odłącza całkowicie ESP
podczas pomiarów na hamowni też wyciągano bezpiecznik
ja natomiast znowu mam problem z kodowaniem mojej pompy BE- po wyjęciu starej BE i włożeniu nowej znowu pojawił się błąd:
01309- Power Steering Control Module (J500)
008- Implausible signalprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Bajt 15 bit 5 do sprawdzenia czy na pewno jest tak samo ustawiony jak na starej i do sprawdzenia kanał adaptacji (numer 3) odnośnie DSR we wspomaganiu.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdymwsoft, pytam, poniewaz do tej pory wszyscy twierdzili, że tylko wyjęcie bezpiecznika ABSu (spod maski) odłącza całkowicie ESP
podczas pomiarów na hamowni też wyciągano bezpiecznik
ja natomiast znowu mam problem z kodowaniem mojej pompy BE- po wyjęciu starej BE i włożeniu nowej znowu pojawił się błąd:
01309- Power Steering Control Module (J500)
008- Implausible signal
A co z tą starą BE było nie tak?
A co do wyjmowania bezpiecznika i hamowni... hmm. Bardziej tu chodzi o ASR/TCS a nie ESP - żeby nie odejmowało mocy gdy wykryje że koła się zaczynają ślizgać. Teoretycznie powinien ten problem być rozwiązany przez naciśnięcie guzika.
Z tego co gdzieś czytałem, sterownik silnika korzysta z prędkości jazdy i obrotów żeby sobie wyliczyć na jakim biegu jest i niby coś tam optymalizuje pod dany bieg.
Ciekawe jak to się ma do sytuacji gdy nie ma informacji o prędkości z wyłączonego ABSu i jak to może wpłynąć na wynik hamowania
Komentarz
-
-
1 6 D, nie przyjmuje wspomaganie innych wartości niżZamieszczone przez 1 6 DDSR we wspomaganiuprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_gdy1 6 D, nie przyjmuje wspomaganie innych wartości niżZamieszczone przez 1 6 DDSR we wspomaganiu
Może jedna pompa BE miała trochę nowszą wersję softu niż druga BE i już jej zaczęło nie pasować?
Komentarz
-
-
piotrek_gdy, tu jest opis adaptacji wspomagania z VCDSa:
A003,0,Driver Steering Recommendation (DSR)
0 = Driver Steering Recommendation (DSR) active (ESP MK60 & MK60-AT & TRW 440)
1 = Driver Steering Recommendation (DSR) inactive (only ASR MK70)
2 = Driver Steering Recommendation (DSR) active (ESP MK60EC1 & MK60 AWD/4X4)http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquez
Muszę jeszcze raz spróbować się tym pobawić, ale z tego co pamiętam zakodowanie tej opcji nie zmieniało absolutnie nic w komunikatach i działaniu przycisku.
Problem w tym, że mam zegary premium (kolor) i one mają trochę inaczej wyglądające komunikaty o tym co jest wyłączone. Ciekawe czy ESC i ESP to to samo, czy projektant miał coś innego na myśli.
Piszą też, żeby nie aktywować tego gdy ma się TDI... ciekawe dlaczego
Komentarz
-
-
1 6 D,
DSR mam na "O"
nie moge nic zmienic w ABS bo nie mam labeli które by to opisywały :cry:
skąd wziąć labele do ABSu?przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
Komentarz