kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rrobert
    Rider
    • 2008
    • 462

    a czemu ten wątek jest w dziale o1 a nie o2

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez rrobert
      a czemu.....
      żeby go nikt nie znalazł kto o nim nie wie :diabelski_usmiech
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        Zamieszczone przez rrobert
        a czemu ten wątek jest w dziale o1 a nie o2
        Kwestia reorganizacji forum ( wszystko praktycznie wylądowało w dziale OI ) :diabelski_usmiech . Powoli wszystko przenosimy ( admini ) w odpowiednie działy, ale jest tego ponad 20 tys tematów więc chwilę to potrwa :diabelski_usmiech .

        Ten ląduje w OII - Doposażenie :twisted:
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • czaro10
          Classic
          • 2013
          • 16

          U mnie temat ogarniety

          http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ULlJzHYNdT0#!
          Sprzedam hamulce przednie 312mm http://allegro.pl/hamulce-przednie-z...244093001.html

          Komentarz

          • jurgeen
            Classic
            • 2011
            • 20

            Zamieszczone przez piotrek_gdy
            jurgeen, u ciebie wiąże sie to ze zmianą przewodów hamulcowych ew zakładaniem przejściówek
            jarrypl ma/miał takie przejściówki
            przenieśmy dywagacje do tamtego tematu żeby nie śmiecić tutaj
            jakie ty masz auto?

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=125
            Kolego, moje auto to Golf MK5 z silnkiem BKC prod. 2004r, model 2005r. Pompa ABS MK70

            Komentarz

            • 1 6 D
              Rider
              • 2011
              • 547
              • Volkswagen

              jurgeen, najpopularniejszą pompą jest chyba 1K0907379BE
              http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
              Trochę plików do VCDS, zapraszam

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                1 6 D, ale wtedy musi pogmerać w elektryce dodatkowo oprócz zmiany przewodów
                najprościej byłoby załozyć taką pompę jaką ja miałem przed zmianą- AD
                krótkie kodowanie, nie trzeba specjalnie kombinować
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • jurgeen
                  Classic
                  • 2011
                  • 20

                  no właśnie chodzi mi o to, żeby było jak najmniej modyfikacji, bo nie chcę się wbić w koszty bo już i tak mam zbyt dużo modów w trakcie, a potrzebuję samo działające ESP bez innych bajerów

                  czyli przy tej pompie AD wystarczy zmienić przewody hamulcowe i zapewne piny w kostce? Kolego piotrek_gdy - sam zajmowałeś się wymianą pompy i przewodów?

                  Komentarz

                  • 1 6 D
                    Rider
                    • 2011
                    • 547
                    • Volkswagen

                    Szukałem ostatnio przez dłuższy czas Autoscan Golfa 6 Cabrio z PLA 2.0 i znalazłem dzisiaj, zauważyłem nowy bit w kodowaniu który wcześniej nie był zaznaczany.

                    Link do Autoscana:


                    Chodzi dokładniej o bajt 17 bit 4. Ktoś z nowszymi pompami mógłby sprawdzić czy zmienia się coś po jego zakodowaniu jakby mógł się pobawić?

                    EDIT:
                    Znalazłem jeszcze jakiegoś Eosa z 2011:


                    Ten natomiast ma zaznaczone w bajcie 18 bity 5 i 7 których też na razie nie widziałem by jakieś inne auto miało je zaznaczone.
                    http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                    Trochę plików do VCDS, zapraszam

                    Komentarz

                    • adi747
                      L&K
                      • 2008
                      • 1138

                      koledzy gdzie znajduje sie czujnik G85?? bo wyświetla mi g85 mechanical malfunction i świeci sie kontrolka esp jest to stały błąd nie znika po kasowaniu ??
                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                      była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                      2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                      JEST
                      megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                      octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                      octavia 2 2.0TDI BKD

                      Komentarz

                      • spacewalker
                        Elegance
                        • 2012
                        • 943

                        Zamieszczone przez adi747
                        koledzy gdzie znajduje sie czujnik G85?? bo wyświetla mi g85 mechanical malfunction i świeci sie kontrolka esp jest to stały błąd nie znika po kasowaniu ??
                        Jeden za kierownicą a drugi w przekładni

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 11197
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          adi747, ale to temat o O2
                          w O1 ten czujnik jest w pierścieniu ślizgowym kierownicy
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • adi747
                            L&K
                            • 2008
                            • 1138

                            okej sorki i dzięki musze kupić i jakoś kiere zdjąć
                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                            była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                            2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                            JEST
                            megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                            octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                            octavia 2 2.0TDI BKD

                            Komentarz

                            • mwsoft
                              Drive
                              • 2012
                              • 43

                              Tak dla potomności napiszę, że przeszczep pompy BJ do Golfa V 2005 z samym ASR udał się w 100%

                              Mimo wszystko kilka uwag:
                              1) Okazało się, że rurki łączące ABS z pompą hamulcową mają ponad 1,5x większą średnicę w autach z ESP. Nie pasujące gwinty ma tylko jedna z nich, ale nie chciałem zostawiać czegoś takiego, więc domówiłem także drugą rurkę. Lepiej żeby obie sekcje hamulców miały wszędzie takie same przekroje Zapewne zwiększyli średnicę ponieważ ESP musi dość szybko zaciągnąć dodatkowy płyn ze zbiorniczka, żeby przyhamować koła.
                              2) Problem ze wspomaganiem - oczywiście brak komunikacji, ale zakodowanie bitu 5 w bajcie 15 rozwiązało problem (thx 16D).
                              3) Na zegarach Premium przy wciskaniu przycisku ESP pojawiało mi się tylko "ASR deactivated" / "ASR active". Po zabawie kodowaniem doszedłem do tego, że za możliwość wyłączenia także ESP odpowiada bit 3 w bajcie 16. Mają go zaznaczonego tylko Golfy R i niektóre RSy. Po jego włączeniu zegary pokazują już "ESP deactivated" / "ESP/ASR active". Wszystko wskazuje na to, ze fabrycznie cywilne auta nie mają w ogóle możliwości wyłączenia ESP :twisted:

                              Komentarz

                              • piotrek_gdy
                                RS
                                • 2008
                                • 7723
                                • Volkswagen
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Zamieszczone przez mwsoft
                                Wszystko wskazuje na to, ze fabrycznie cywilne auta nie mają w ogóle możliwości wyłączenia ESP
                                czy w Golfie R i RSie wyłączenie następuje całkowicie?
                                czy tylko w okreslonym zakresie?
                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                Komentarz

                                • mwsoft
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 43

                                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                  Zamieszczone przez mwsoft
                                  Wszystko wskazuje na to, ze fabrycznie cywilne auta nie mają w ogóle możliwości wyłączenia ESP
                                  czy w Golfie R i RSie wyłączenie następuje całkowicie?
                                  czy tylko w okreslonym zakresie?
                                  To jest dobre pytanie, ponieważ mamy jeszcze tajemniczą zmianę w bajcie 6 i 14 która pozwala niby na całkowite wyłączenie ESP. Ale nie mam pojęcia jak to się ma do bitu który ja znalazłem. Po ustawieniu 80 w 6 i 1 w 14 dalej mi pokazuje na zegarach tak samo, w zależności od ustawienia bitu 3 w 16.

                                  Na drodze ciężko przetestować co się dzieje, bo do tego potrzebne by były warunki zimowe

                                  Komentarz

                                  • piotrek_gdy
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 7723
                                    • Volkswagen
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    mwsoft, pytam, poniewaz do tej pory wszyscy twierdzili, że tylko wyjęcie bezpiecznika ABSu (spod maski) odłącza całkowicie ESP
                                    podczas pomiarów na hamowni też wyciągano bezpiecznik

                                    ja natomiast znowu mam problem z kodowaniem mojej pompy BE- po wyjęciu starej BE i włożeniu nowej znowu pojawił się błąd:
                                    01309- Power Steering Control Module (J500)
                                    008- Implausible signal
                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                    Komentarz

                                    • 1 6 D
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 547
                                      • Volkswagen

                                      Bajt 15 bit 5 do sprawdzenia czy na pewno jest tak samo ustawiony jak na starej i do sprawdzenia kanał adaptacji (numer 3) odnośnie DSR we wspomaganiu.
                                      http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                      Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                      Komentarz

                                      • mwsoft
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 43

                                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                        mwsoft, pytam, poniewaz do tej pory wszyscy twierdzili, że tylko wyjęcie bezpiecznika ABSu (spod maski) odłącza całkowicie ESP
                                        podczas pomiarów na hamowni też wyciągano bezpiecznik

                                        ja natomiast znowu mam problem z kodowaniem mojej pompy BE- po wyjęciu starej BE i włożeniu nowej znowu pojawił się błąd:
                                        01309- Power Steering Control Module (J500)
                                        008- Implausible signal
                                        Tak jak pisze 16D - pewnie masz źle ustawiony DSR we wspomaganiu.
                                        A co z tą starą BE było nie tak?

                                        A co do wyjmowania bezpiecznika i hamowni... hmm. Bardziej tu chodzi o ASR/TCS a nie ESP - żeby nie odejmowało mocy gdy wykryje że koła się zaczynają ślizgać. Teoretycznie powinien ten problem być rozwiązany przez naciśnięcie guzika.

                                        Z tego co gdzieś czytałem, sterownik silnika korzysta z prędkości jazdy i obrotów żeby sobie wyliczyć na jakim biegu jest i niby coś tam optymalizuje pod dany bieg.
                                        Ciekawe jak to się ma do sytuacji gdy nie ma informacji o prędkości z wyłączonego ABSu i jak to może wpłynąć na wynik hamowania

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          1 6 D, nie przyjmuje wspomaganie innych wartości niż
                                          Zamieszczone przez 1 6 D
                                          DSR we wspomaganiu
                                          tu chyba jest problem, bo wspomaganie nie przyjmuje wszystkich wartości DSR :roll:
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • mwsoft
                                            Drive
                                            • 2012
                                            • 43

                                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                            1 6 D, nie przyjmuje wspomaganie innych wartości niż
                                            Zamieszczone przez 1 6 D
                                            DSR we wspomaganiu
                                            tu chyba jest problem, bo wspomaganie nie przyjmuje wszystkich wartości DSR :roll:
                                            Jaki masz numer magla? Była tu chyba mowa że L działa na ustawieniu DSR z chyba MK60AT i faktycznie nie ma opcji do MK60EC1.

                                            Może jedna pompa BE miała trochę nowszą wersję softu niż druga BE i już jej zaczęło nie pasować?

                                            Komentarz

                                            • Enriquez
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7685
                                              • Superb III (3V3)

                                              a to Wam nie pomoże trochę?

                                              US Golf R 2-stage ESC deactivation DIY with long code generator
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz

                                              • 1 6 D
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 547
                                                • Volkswagen

                                                piotrek_gdy, tu jest opis adaptacji wspomagania z VCDSa:
                                                A003,0,Driver Steering Recommendation (DSR)
                                                0 = Driver Steering Recommendation (DSR) active (ESP MK60 & MK60-AT & TRW 440)
                                                1 = Driver Steering Recommendation (DSR) inactive (only ASR MK70)
                                                2 = Driver Steering Recommendation (DSR) active (ESP MK60EC1 & MK60 AWD/4X4)
                                                Jeśli masz zakodowany bajt 15 bit 5 w pompie ABS to ten kanał we wspomaganiu powinieneś mieć ustawiony na 1. Z tego co pamiętam przy wyłączonym DSR w kodowaniu wartość bajtu 15 dla europejskiego auta powinna wynosić 60/61/62 w zależności od silnika (62 w przypadku 2,0 TDI)
                                                http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                                Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                                Komentarz

                                                • mwsoft
                                                  Drive
                                                  • 2012
                                                  • 43

                                                  Zamieszczone przez Enriquez
                                                  a to Wam nie pomoże trochę?

                                                  http://carsareweapons.com/golfR.html
                                                  No to jest to, co pisałem wyżej i to co jest excelu od 16D - bajt 6 i 14.
                                                  Muszę jeszcze raz spróbować się tym pobawić, ale z tego co pamiętam zakodowanie tej opcji nie zmieniało absolutnie nic w komunikatach i działaniu przycisku.
                                                  Problem w tym, że mam zegary premium (kolor) i one mają trochę inaczej wyglądające komunikaty o tym co jest wyłączone. Ciekawe czy ESC i ESP to to samo, czy projektant miał coś innego na myśli.
                                                  Piszą też, żeby nie aktywować tego gdy ma się TDI... ciekawe dlaczego

                                                  Komentarz

                                                  • piotrek_gdy
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 7723
                                                    • Volkswagen
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    1 6 D,
                                                    DSR mam na "O"

                                                    nie moge nic zmienic w ABS bo nie mam labeli które by to opisywały :cry:
                                                    skąd wziąć labele do ABSu?
                                                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...